System edukacji: uśmiercanie kreatywności – systematycznie

Innowacje naukowe, rewelacje filozoficzne, rewolucyjne wybuchy i większość rzeczy wartościowych na świecie wokół nas to przejawy kreatywności jednostek lub grup. Kreatywność ma moc do niewiarygodnie zmieniających drogi świata na lepsze. Zamiast popierać tę wysoce cenną i wyjątkowo rzadką cechę, nasz system edukacji bezwzględnie i bezlitośnie go zmusza.

Kreatywność nie ma wartości?

Kreatywność nie jest ani ceniona, ani zachęcana w naszym systemie, podczas gdy nauka rote jest wysoce wynagrodzona. To skłania studentów do zapamiętania, a nie zrozumienia pojęć w rozpaczliwej próbie uzyskania wyników w obliczu konkurencji z nacięciami.

Kontrola egzaminów konkurencyjnych w całym kraju ujawni skalę inwazji na naukę. Ponieważ koncentruje się na tych egzaminach często jest szybkość, sukces w nich staje się funkcją szybszego wykonywania obliczeń matematycznych niż możliwości lepszego wykorzystania tego, czego nauczyłeś się lepiej. Szybsze kalkulacje arytmetyczne oznaczają tylko lepszą znajomość (nauka z ukochaną) przy użyciu systemu liczb dziesiętnych.

Wiemy, że 7 X 8 = 56 (w systemie dziesiętnym) ze względu na staranne zapamiętanie tabel mnożenia. Ale podobne obliczenia w systemie liczb szesnastkowych wynoszą 38. Podczas gdy możemy wypracować tę ostatnią odpowiedź, na pewno nie możemy wyprodukować tej figury w ułamku sekundy, podobnie jak poprzednia. Liczbowy system kalkulacyjny opiera się na założeniu, że jest bardziej arbitralny niż logika, a jakikolwiek sposób oceniania, który w znacznym stopniu polega na tym, nie byłby bez demeritów.

Nauka i technologia

Nie jest konieczne badanie studentów na umiejętności, które można łatwo zastąpić, za pomocą komputerów lub kalkulatorów. Ludzkiego umysłu nie należy grzeszyć, angażując się w procesy, które można zdefiniować za pomocą szeregu algorytmów i wyników, które można osiągnąć poprzez zwykłą iterację, a bardziej stymulujące, twórcze procesy zdały sobie sprawę z pełnego potencjału. Najprawdopodobniej największy ze wszystkich umysłów, Einstein, nawet nie chciał nawet pamiętać swojego własnego numeru telefonu lub adresu.

Nasze mózgi muszą być używane jako procesory, a nie dyski twarde.

Zbyt duży nacisk na prawo do odpowiedzi jest ignorowanie zasług w kreatywnych próbach rozwiązania pytania, które może doprowadzić do awarii. Najszybszy sposób rozwiązania problemu niekoniecznie jest najbardziej odpowiedni, jako że rozwiązanie długoterminowe może wydobyć znacznie głębsze zrozumienie.

Uczniowie powinni pracować nad zrozumieniem tematu wykraczającego poza zwykły tekst drukowany na stronie. Na przykład we współrzędnych geometrii, ax + przez + cz + d = 0, opisuje płaszczyznę. Za każdym razem, gdy „problem” pojawia się „płaszczyzna”, studenci muszą idealnie wyobrazić sobie trójwymiarową płaszczyznę w swoich umysłach zamiast zastanawiać się nad jej odpowiednią formułą. Chociaż formuła może wystarczyć, aby odpowiedzieć na problemy z matematyką w egzaminach, to prawdziwa nauka musi wykraczać poza to.

Przyjemność uczenia się

Odkrywanie radości z nauki jest niezbędne do doskonałości. Studenci zajmujący się rozwiązywaniem problemów matematyki powinni znajdować uśmiech na twarzy, kiedy wreszcie dojdą do rozwiązania trudnego problemu. Powinni naturalnie spędzać godziny lub dni w znalezieniu tego rozwiązania, odmawiając akceptacji pomocy ze swoich podręczników, rówieśników lub nauczycieli, ponieważ cieszą się z tego wyzwaniem.

Niestety, aby nadążyć za konkurencją, takie próżne dążenia (z punktu widzenia wyników egzaminów) będą musiały zostać wydane. I właśnie tutaj jest uśmiercana kreatywność i poświęcenie doskonałości na ołtarzu celowości. Kreatywni uczniowie mogą nauczyć się więcej matematyki w grach w szczelinie (kliknij tutaj, aby zobaczyć niektóre z tych gier), bo daje radość zamiast robić równania, ponieważ nauczyciel powiedział do tego. Dlatego uczniowie, którzy chcą realizować swoje marzenia, napędzają kreatywność, robią to, ryzykując upadek w wyścigu szczurów i stanąć wobec gniewu rodziców, nauczycieli i społeczeństwa. Innowacje, które mogą stanowić zagrożenie dla samego wyzwania, stają się jeszcze bardziej żarliwe ze względu na postawę społeczną i system edukacji.

Dla każdego ucznia, który jest przeszkolony, aby myśleć o sobie jako zwykłym pracowniku, prawdopodobnie tracimy przedsiębiorcę lub producenta zmian. Aspiracje uczniów powinny wykraczać poza zdobycie miejsc pracy do tworzenia miejsc pracy. Kreatywność umożliwia craftowanie czegoś oryginalnego i ułatwia lepsze zrozumienie i jaśniejszą analizę zagadnień z wielu perspektyw. Nasz system edukacji musi zostać odnowiony w celu promowania rasy entuzjastycznych młodych ludzi, którzy mają swoją kreatywność i marzenia w stanie nienaruszonym.